bylogo

הקורונה שינתה את עולם התעסוקה- 5 מגמות שאתם חייבים להכיר בזירת התעסוקה העכשווית

שתפו את המאמר

עולם העבודה נחלק לחיים לפני הקורונה והחיים בעקבות המגיפה. הסֶגֶר והמגבלות חייבו מעסיקים לחשוב "מחוץ לקופסה", ולפעול בדרך יצירתית על מנת להתנהל נכון ביחס לעובדים ולשמר את הלקוחות.
למשל, חברות החלו להציב מחיצות פלסטיק בין שולחנות עבודה, לארגן מחדש את חללי העבודה תוך שמירה על מרחב אישי, או לעבוד בקונספט של שליטה מרחוק.
מי שיוצא לשוק התעסוקה מאז הקורונה נתקל בשוק אחר לחלוטין – כעת מושם דגש בנושאים שלפני התפרצות הנגיף לא זכו לתשומת לב רבה, כמו יכולת לעבוד מהבית, על כל הכרוך בכך, בעיקר משמעת העצמית, תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה וביצועים מרשימים, או עבודה בתנאים של בידוד חברתי ובמקצבים אחרים.
לפניכם 5 מגמות בולטות בזירת התעסוקה העכשווית. הן אמנם צמחו לפני שנגיף הקורונה נכנס לחיינו, אך כעת הן מתפשטות במהירות רבה.

עובדים בזריזות

אם בעבר הושם דגש בעיקר בתהליכים ארוכים, הרי שכיום, בפרויקטים רבים ניתן לראות יישום של גישת AGILE המבוססת על עבודה מואצת המאפשרת ליישם שינויים תוך כדי תנועה.
גמישות היא שם המשחק, והעבודה במסגרת זו מחייבת התאמה לסיטואציה המשתנה, בין אם מדובר בפיתוחים טכנולוגיים אשר משנים את התמונה ובין אם בשינויים בדרישות הלקוח. חשוב לדעת כיצד לתמרן במצבים כאלו, ולהתאים במהירות את העבודה לתמורות המתהוות.
פילוסופיית אג'יל מתמקדת באנשים ובאינטראקציות, ולאו דווקא בתהליכים ובכלים, ומקדמת תוכנית עבודה תוך ויתור על תיעוד מקיף, תוך שיתוף פעולה ותגובה מהירה לשינויים. זריזות היא לב העניין בשיטה זו.

עובדים מרחוק – מרגישים קרוב

המציאות חייבה מעסיקים רבים להתחיל לעבוד בשליטה מרחוק – העובדים יושבים בבית או מגיעים למשרד בקפסולות.
יש אפילו מקומות עבודה שמסרו לעובדים את הציוד הנדרש לעבודה מהבית, כמו מחשב, מסך, וגישה לתוכנות ניהול פרויקטים. העבודה, כולל הישיבות, מתנהלת בזום או בעזרת תוכנות אחרות המאפשרות שיחות וידאו ושיתופי קבצים.
עם זאת, הטכנולוגיה כשלעצמה אינה מספיקה, ויש להתאים את שיטות עבודה כדי שהפרודוקטיביות תישמר גם כשעובדים מרחוק.

עובדים מהבית

אם בעבר התנגדו מעסיקים רבים לרעיון של עבודה מהבית, ודרשו מהעובדים להופיע במשרד על מנת שיוכלו לפקח על פעילותם, הרי שכיום יותר מעסיקים מחפשים עובדים שיוכלו לבצע עבודה מהבית, וגם אנשים אשר מעוניינים לעשות הסבה מקצועית ומחפשים מראש מקצוע שיוכלו לבצע בכל זמן ומכל מקום.
האינטראקציות פנים-אל-פנים מצטמצמות מאוד, טיסות עסקים פחתו באופן ניכר, והעובדים צריכים להתרגל לחלופות כמו כנסים וירטואליים, נטוורקינג מקוון, וביצוע עבודה בסביבה הביתית.

עובדים בשעות אחרות

בתנאים אלו כבר לא עובדים מ-9 בבוקר עד 5 אחר הצהריים.
כעת נחוצה גמישות בזמנים, וייתכן שיצפו ממי שעובד מהבית לעבוד גם בשעות לא שגרתיות, במיוחד כשמדובר בעבודה עם חו"ל.
דבר זה מציב אתגר לא פשוט – איך לאזן את החיים האישיים עם דרישות העבודה. יהיו מי שייהנו מכך שיוכלו לקבוע לעצמם את שעות העבודה, אך אחרים יתקשו להשלים עם אובדן היציבות והמסגרת שלהם התרגלו.

אתם מוזמנים להתאים את עצמכם לעתיד התעסוקה בעקבות הקורונה, ולחפש מקצוע שיתאים לרוח התקופה.

עוד מאמרים

כל המאמרים

מוכנים? המגמות הבולטות בעיצוב פנים

תהליך העיצוב הוא מפגש יצירתי בין רצונות הלקוח לבין הידע של המעצב, ואלה מַפרים זה את זה באינטראקציה מתמדת עד סיום הפרויקט. במפגש זה יש

שנקבע שיחה על העתיד שלך?

יועצי הלימודים שלנו יבדקו ביחד איתך את ההתאמה שלך לאחד ממסלולי ההכשרה שלנו

דילוג לתוכן