bylogo

מוכנים? המגמות הבולטות בעיצוב פנים

שתפו את המאמר

תהליך העיצוב הוא מפגש יצירתי בין רצונות הלקוח לבין הידע של המעצב, ואלה מַפרים זה את זה באינטראקציה מתמדת עד סיום הפרויקט. במפגש זה יש משקל רב גם למגמות בינלאומיות אשר משפיעות על הגוונים הנבחרים, על סגנון הריהוט, ועל האלמנטים הדקורטיביים. אפילו אם מדובר בשאיפה לבסס חלל מגורים קלאסי או משרד בעיצוב על-זמני, ניתן לשלב, בדרכים עדינות ומתוך בחירה מוקפדת, גם את מה שחם ועדכני. לפניכם כמה בשורות עיצוב בינלאומיות מרעננות, וגם כאלה שחוזרות לחיינו.

מרפדים את המיטות

אם עד כה כיכבו בזירת העיצוב בעיקר מיטות בעלות מסגרות וקונסטרוקציות עץ מאסיביות, כולל גב מיטה או כותרות רגליים בגילופים שונים, הרי שבשנת 2017 ישנה כמיהה למחוזות הקסומים של אירופה הרומנטית. שם המיטות מרופדות, הקפיטונאז' מסורתי, וישנם שילובי סאטן. קיימות מיטות פוף מעור עם מילוי נוצות, הרבה קטיפה, הבדים חלקים וחפים מאלמנטים, ולעיתים דווקא להיפך – משובצים באבנים נוצצות או בכפתורים. ריפודים כאלה אולי קשה יותר לנקות ולתחזק, אבל הם מעניקים מראה חם, מחבק ומפנק לכל מיטה.

שיק כפרי – שימוש בטרקוטה

הכנסת חמימות לחלל תבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה באמצעות שימוש נרחב בטרקוטה. זוהי למעשה קרמיקה עשויה חרס, המוּכרת בעיקר מכלים בעבודת יד ומלבֵנים. השנה נראה את הטרקוטה גם באריחי ריצוף בעיבודים מעניינים, וגם כחומר לחיפוי קירות פנים בשילובי גוון של חום אדמה, קרם, ואפילו ירוק.

צבעוניות בולטת – כהה, ירוק וכחול נייבי

הלבן והשחור תמיד יישארו צבעים קלאסיים במטבחים, בריצוף, ובריהוט, אבל ב-2017 צובעים מעצבים רבים את החלל – מהקירות דרך אריחי הריצוף ועד ריפוד הרהיטים – בכחול נייבי ובירוק בהיר או כהה. בעוד הכחול מביא את רוח הים אל סביבת המגורים, הרי שהירוק מחובר אל הטבע, ושני הגוונים הללו משרים אווירה נינוחה למדי. מי שמחפש מראה דרמטי יותר ימצא את מבוקשו בריהוט כהה מאוד בבתים שיש בהם פסיפסים שחורים נוצצים, ריצוף בטון כהה ועוד, כניגוד לעיצוב הסקנדינבי הבהיר.

כל הנוצץ מלוטש – כבוד למתכת

העץ עודנו נחשק, ובשנת 2017 הוא מציץ אלינו כקורות גג חשופות בחללים פנימיים, או כדֶקים עמידים ברטיבות אפילו בחדרי הרחצה, ולצדו שלל מתכות שמעניקות לו ניגוד מעניין. בהשראה מעולם התכשיטים, החומרים הם פליז, זהב, ניקל וכסף מלוטשים היטב בגימורי מאט, וניתן למצוא גם גימור עתיק מרהיב כמסגרות לשולחנות מעץ, מדפים מפורזלים, ואף מדרגות מתכת.

פיברגלס ולא רק לגינה

הפיברגלס (סיבי זכוכית) היה נפוץ בעיקר בריהוט חוץ, בבדים חסיני אש, בבריכות שחייה ובפיסול סביבתי, אבל השנה יש שחוזים שהוא ייכנס יותר לבית בדמות רהיטים בעלי עמידות גבוהה ומראה מתוחכם. הדגמים הם בעיקר אמורפיים, כך שמבחינה צורנית מדובר באלמנט פיסולי וייחודי – משולחנות ועד ספסלי ישיבה, קונסטרוקציות לכורסאות ועוד.

קולעים לסל

בשנת 2017 ישתלטו הסלים הקלועים על הבית במיגוון וריאציות וצבעים מעצים שונים: מעמד לעיתונים, לכלי רחצה, סלי כביסה ועוד. הם יהיו סגלגלים או מלבניים, בטכניקות קליעה שונות, מכותנה או מבמבוק, מעץ אורן ועוד.

לוחות השעם חוזרים לתודעה

מגמות עיצוב חולפות מדי שנה בשנה, אך ישנן גם מגמות שחוזרות לחיינו. כך למשל, השנה "יככב" השעם לא רק כלוחות ממוסגרים לתליית תזכורות מעל צג המחשב, אלא גם כחיפוי דקורטיבי לקירות שהוא בעל מראה חמים ופרקטי (ניתן לנעוץ בו בקלות תמונות, פוסטרים ועוד). נוסף על המרקם הייחודי, השעם נחשב גם אידיאלי לבידוד אקוסטי ואף תֶרמי.

שנת 2017 רק החלה, ובוודאי יצטרפו עוד הרבה מגמות עיצוב מעניינות, ואותן ילמדו הסטודנטים בקורס עיצוב פנים, שבו העדכניות היא מילת המפתח. את המגמות החדשות הם יישמו בפרויקטים השונים בדרכים יצירתיות ומרשימות.

לפרטים נוספים אודות לימודי עיצוב פנים

עוד מאמרים

כל המאמרים

מוכנים? המגמות הבולטות בעיצוב פנים

תהליך העיצוב הוא מפגש יצירתי בין רצונות הלקוח לבין הידע של המעצב, ואלה מַפרים זה את זה באינטראקציה מתמדת עד סיום הפרויקט. במפגש זה יש

שנקבע שיחה על העתיד שלך?

יועצי הלימודים שלנו יבדקו ביחד איתך את ההתאמה שלך לאחד ממסלולי ההכשרה שלנו

דילוג לתוכן